Obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky určujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj výrobkov na internetovej stránke elektronického obchodu www.sashe.sk/jp.wire a www.jphandmade.sk (ďalej len „e-shop“)

Predávajúci

Mgr. art. Jarmila Podolská, Mierová 1107/27, 06401 Stará Ľubovňa
kontaktný e-mail: jarmilahrinova@gmail.com, mobilné číslo: +421948402986
DIČ: 1065333524, nie som platcom DPH, registrovaná na DÚ pre príjem z tvorivej činnosti

1. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

Predaj výrobkov prebieha na sprostredkovateľskom internetovom portáli www.sashe.sk v galérii/obchode s názvom jp.wire s celým znením adresy tohto internetového obchodu www.sashe.sk/jp.wire a na internetovej stránke www.jphandmade.sk

Výrobky je možné objednať vložením do nákupného košíka a následným vyplnením a odoslaním objednávkového formuláru. Po potvrdení objednávky zo strany predávajúceho je uzavretá kúpna zmluva.

2. Platba a dodanie

Platba vopred - prevodom alebo poštovou poukážkou na číslo účtu / IBAN: SK07 0900 0000 0005 3269 8948. V prípade tohto spôsobu platby sa tovar odosiela zvyčajne nasledujúci pracovný deň po pripísaní platby na účet predajcu, najneskôr však do 5 pracovných dní. Tovar je odosielaný s doporučením 1.triedou prostredníctvom slovenskej pošty, kedy je výška poštovného je 1,80€ alebo cez službu Packeta na výdajné miesto, kedy je výška poštovného 2,80€.


Platba pri prevzatí tovaru – dobierka. V prípade tohto spôsobu platby sa tovar odosiela zvyčajne nasledujúci pracovný deň po vytvorení objednávky, najneskôr však do 5 pracovných dní.
Tovar je odosielaný na dobierku 1. triedou prostredníctvom slovenskej pošty, kedy je výška poštovného 3,00€ alebo cez službu Packeta na výdajné miesto, kedy je výška poštovného 4,00€.


Pokiaľ potrebujete dodať tovar v čo najkratšom čase, kontaktujte ma prostredníctvom internej správy alebo emailom ešte pred odoslaním objednávky aby ste sa uistili, či je v mojich možnostiach vyhovieť Vašej požiadavke.

3. Odstúpenie od zmluvy

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. Pre odstúpenie od zmluvy môžete použiť formulár priložený v súbore pod týmito VOP (alebo kliknite TU), alebo aj oznámiť takúto skutočnosť vlastnou písomnou formou. Odstúpenie od zmluvy pošlite prostredníctvom kontaktného e-mailu uvedeného v úvode VOP, alebo poštou na adresu uvedenú v úvode VOP. Zároveň je potrebné zaslať originál dokladu o kúpe a vrátiť tovar do 14 kalendárnych dní od odoslania odstúpenia. Tovar odporúčam zaslať bezpečne zabalený aby nedošlo k jeho poškodeniu (napríklad v bublinkovej obálke) s doporučením. Výrobok nemusí byť v pôvodnom obale a môže byť vyskúšaný, nesmie však niesť známky používania, opotrebenia a poškodenia. V prípade odstúpenia od zmluvy kupujúci znáša náklady spojené s vrátením výrobku. Po obdržaní vráteného tovaru a dokladu o kúpe je kupujúcemu vrátená plná suma, ktorá bola uhradená za tento tovar spolu s poštovným do 14 kalendárnych dní na číslo účtu alebo poukážkou na adresu uvedenú vo formulári alebo písomnej žiadosti.

Ak zistíte, že tovar pre Vás nie je vhodný a radšej by ste chceli niečo iné z aktuálnej ponuky rieši sa to rovnako odstúpením od zmluvy a vrátením tovaru. Pre náhradný tovar je potrebné vytvoriť novú objednávku.

4. Reklamácia

Výrobok je možné reklamovať ak nezodpovedá popisu, je na ňom vada alebo vada vznikne v záručnej dobe do 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Za vadu sa považuje poškodenie, ktoré vzniklo bežným používaním na daný účel, bez značného opotrebenia a bez známok nadmerného zaťažovaniam materiálu tlakom alebo ťahom. Za vadu sa nepovažuje poškodenie, ktoré vzniklo nevhodným používaním (napríklad šport, spánok, náročnejšia manuálna činnosť). Za vadu sa nepovažuje ani zaoxidovanie šperkov (zatmavnutie, zažltnutie, fľaky). V prípade šperkov zo striebra Ag 925/1000 a Ag 999/1000 je oxidácia prirodzený proces, ktorý je možné vždy odstrániť – vyčistiť šperk do pôvodného stavu. Pre viac informácií o vhodnom/nevhodnom používaní šperkov, o ich údržbe a čistení odporúčam prečítať si článok „Materiál a údržba“. Nájdete ho v pätičke stránky – v dolnom menu, alebo kliknite TU.
Predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola znížená cena za tovar (poskytnutá zľava) a teda sa na nich nevzťahuje záručná doba. Vady pre ktoré je poskytnutá zľava sú zrozumiteľne uvedené v popise výrobku.
Pre uplatnenie reklamácie postupujte podľa reklamačného poriadku uverejneného v pätičke stránky – v dolnom menu alebo kliknite TU.

5. Alternatívne riešenie sporov

Nakupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@jphandmade.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Kupujúci je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorý si zvolia.
Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online.
Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

6. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje sú spracúvané v súlade s Nariadením európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len GDPR).

Použité pojmy:

GDPR - General Data Protection Regulation – Nariadenie EÚ 2016/679

Osobné údaje – sú akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (ďalej len dotknutá osoba), ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä odkazom na identifikátor, ako je napríklad meno, priezvisko, všeobecný identifikátor (ďalej len rodné číslo), identifikačné číslo, lokalizačné údaje, alebo online identifikátor, alebo odkazom na jeden alebo viaceré prvky, ktoré sú špecifické pre fyzickú, fyziologickú, genetickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu tejto fyzickej osoby. (článok 4, ods. 1 GDPR).

Dotknutá osoba – každá fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú (§ 5 písm. n) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Súhlas dotknutej osoby – je akýkoľvek slobodne daný, konkrétny, informovaný a jednoznačný prejav vôle dotknutej osoby, ktorým formou vyhlásenia alebo jednoznačného potvrdzujúceho úkonu vyjadruje súhlas so spracúvaním osobných údajov, ktoré sa jej týka (článok 4, ods. 11 GDPR).

Účel spracúvania osobných údajov – vopred jednoznačne vymedzený alebo ustanovený zámer spracúvania osobných údajov, ktorý sa viaže na určitú činnosť.

Online identifikátor - identifikátor poskytnutý aplikáciou, nástrojom alebo protokolom, najmä IP adresa, cookies, prihlasovacie údaje do online služieb, rádiofrekvenčná identifikácia, ktoré môžu zanechávať stopy, ktoré sa najmä v kombinácii s jedinečnými identifikátormi alebo inými informáciami môžu použiť na vytvorenie profilu dotknutej osoby a na jej identifikáciu (§ 5 písm. k) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Cookies – sú malé jednoduché textové súbory s metaúdajmi, ktoré môžu byť do internetového prehliadača odosielané pri návšteve webových stránok a ukladané do prehliadacieho zariadenia (počítača alebo do iného zariadenia s prístupom na internet, ako napr. smartphone alebo tablet). Súbory cookies zrýchľujú a zjednodušujú spojenie medzi vami a príslušnou internetovou stránkou. Spravuje ich internetový prehliadač. Cookies obvykle obsahujú identifikátor - názov webovej stránky, z ktorej pochádzajú, platnosť a hodnotu. Cookies sa môžu používať z rôznych dôvodov a plnia rôzne úlohy. Pri opakovanej návšteve stránky prehliadač znovu načíta (trvalé) súbory cookies a tieto informácie odošle späť webovej stránke, ktorá pôvodne cookie vytvorila, alebo len počas prezerania (relačný).

Prevádzkovateľ – je fyzická alebo právnická osoba, orgán verejnej moci, agentúra alebo iný subjekt, ktorý sám alebo spoločne s inými určí účely a prostriedky spracúvania osobných údajov a spracúva osobné údaje vo vlastnom mene. Prevádzkovateľ alebo konkrétne požiadavky na jeho určenie môžu byť ustanovené v osobitnom predpise alebo medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná, ak takýto predpis alebo táto zmluva ustanovuje účel a prostriedky spracúvania osobných údajov (článok 4, ods. 7 GDPR).
Sprostredkovateľ – je fyzická alebo právnická osoba, orgán verejnej moci, agentúra alebo iný subjekt, ktorý spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa (článok 4, ods. 8 GDPR).

Príjemca – je fyzická alebo právnická osoba, orgán verejnej moci, agentúra alebo iný subjekt, ktorému sa osobné údaje poskytnú bez ohľadu na to, či je treťou stranou. Za príjemcu sa nepovažuje orgán verejnej moci, ktorý spracúva osobné údaje na základe osobitného predpisu na výkon ich oficiálnej úlohy v rámci konkrétneho zisťovania vo všeobecnom záujme napríklad daňové a colné orgány, kontrolné orgány (recitál 31 GDPR) alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, v súlade s pravidlami ochrany osobných údajov vzťahujúcimi sa na daný účel spracúvania osobných údajov (článok 4, ods. 9 GDPR).

Zodpovedná osoba - osoba určená prevádzkovateľom alebo sprostredkovateľom, ktorá plní úlohy podľa tohto zákona (§ 5 písm. s) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Dozorný orgán – je nezávislý orgán verejnej moci zriadený členským štátom podľa článku 51 (článok 4, ods. 21 GDPR). Na Slovensku je ním UOOU sídliaci v Bratislave.
Služba informačnej spoločnosti – služba poskytovaná informačnou spoločnosťou, to jest každá služba, ktorá sa bežne poskytuje za odmenu, na diaľku, elektronickým spôsobom a na základe individuálnej žiadosti príjemcu služieb (článok 4, ods. 25 GDPR).

Na diaľku - znamená, že služba sa poskytuje bez toho, aby pri tom boli obe strany súčasne prítomné.

Elektronickým spôsobom - znamená, že služba sa z miesta pôvodu odošle a na mieste určenia prijíma prostredníctvom elektronického zariadenia, určeného na spracovávanie (vrátane digitálneho komprimovania) a uskladňovanie údajov a je úplne vysielaná, prenášaná a prijímaná po drôte, prostredníctvom rádiových vĺn, optickým spôsobom, alebo inými elektromagnetickými prostriedkami.

Osobné údaje spracúvame v rámci nasledujúcich účelov (informácia pre dotknutú osobu v zmysle článku 13 ods. 1 a 2 GDPR):

Vybavovanie objednávok vrátane reklamačného konania.
Opis účelu spracúvania OU
Komplexné vybavenie objednávky, ktoré zahŕňa:
- predobjednávkovú komunikáciu zo strany zákazníka k zamýšľanému nákupu,
- evidovanie objednávky a jej jednotlivých fáz až potvrdenie vybavenia,
- komunikáciu eshopu so zákazníkom ohľadom termínu dodania, prípadne náhrady tovaru a pod.
- evidenciu a doklady v rámci zákonnej lehoty 14 dní, ktoré má zákazník na výmenu alebo vrátenie tovaru,
- reklamačné konanie v zmysle zákonných povinností e-shopu
Právny základ spracúvania
Zmluva/objednávka so zákazníkom - čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR.
Opis právneho základu
Objednávka zákazníka na dodanie tovaru, výrobkov alebo služby a to v písomnej alebo ústnej forme.
Spracúvané osobné údaje alebo ich kategórie
Bežné osobné údaje - titul, meno, priezvisko, adresa dodania, fakturačná adresa, telefónne číslo, emailová adresa, hodnota nákupného košíka, suma objednávky, celková suma objednávok.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov
Doručovania spoločnosť podľa výberu zákazníka - Slovenská pošta
Poskytovateľ e-shopového riešenia, na ktorom je daná aplikácia s dátami prevádzkovaná.
Poskytovateľ webhostingu, na ktorom je prevádzkovaná emailová komunikácia.
Doba uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie
Počas celej doby trvania účelu, max. 3 roky po poslednej objednávke zákazníka.
Prenos osobných údajov do tretích krajín a právny základ takéhoto prenosu
Prenos do tretej krajiny sa neuskutočňuje.

Cookies a základný prehľad o návštevnosti stránok

Opis účelu spracúvania OU
Ukladanie krátkych textových súborov do vášho zariadenia (počítač, tablet, mobil), ktoré urýchľujú zjednodušujú spojenie medzi vami a eshopom.Pri vašej opakovanej návšteve eshopu prehliadač tieto súbory cookies načíta a tieto informácie odošle späť webovej stránke.
Nastavenie používania cookies môžete zmeniť vo vašom prehliadači.
Eshop nevyužíva cookies na marketingové účely a nesleduje vaše nákupné správanie.
Právny základ spracúvania
Oprávnený záujem prevádzkovateľa - čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR.
Opis právneho základu
Uľahčenie používania našich webových stránok eshopu využívaním cookies.
Spracúvané osobné údaje alebo ich kategórie
Bežné osobné údaje - IP adresa, URL adresy navštívených stránok, počet návštev.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov
Poskytovateľ analytického softwaru Google Analytics.
Poskytovateľ e-shopového riešenia, na ktorom je daná aplikácia s dátami prevádzkovaná:
SAShE s.r.o., Gerulatská 1395/2A, 851 10 Bratislava, IČO: 46 03 64 91, DIČ: 2023201554, IČ DPH SK2023201554, spoločnosť zapísaná v OR OS Bratislava I, Vložka číslo: 97646/B
Doba uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie
Počas celej doby trvania účelu, max. 3 roky po poslednej objednávke zákazníka.
Prenos osobných údajov do tretích krajín a právny základ takéhoto prenosu
Prenos do tretej krajiny sa uskutočňuje na základe čl. 45 ods.3 - posúdenie primeranosti. Ide o dáta poskytnuté Google Analytics.

Registratúra
Opis účelu spracúvania OU
Evidencia a archivácia doručenej a odoslanej korešpondencie v písomnej ale aj v elektronickej forme vrátane elektronickej schránky konateľky.
Právny základ spracúvania
Zákonná povinnosť - čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR.
Opis právneho základu
Zákon č. 395/2002 Z.z. o archívoch a registratúre, Zákon č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve, Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, Zákon č. 305/2013 o e-governmente v znení neskorších predpisov.
Spracúvané osobné údaje alebo ich kategórie
Bežné osobné údaje - adresa odosielateľa, adresa adresáta, dátum odoslania/prijatia.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov
Osobné údaje nie sú poskytované iným príjemcom.
Doba uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie
Počas celej doby trvania účelu.
Prenos osobných údajov do tretích krajín a právny základ takéhoto prenosu
Prenos do tretej krajiny sa neuskutočňuje.

Účtovná agenda
Opis účelu spracúvania OU
Všetky činnosti a doklady spojené so zákonnými povinnosťami e-shopu.
Právny základ spracúvania
Zákonná povinnosť - čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR.
Opis právneho základu
Zákon č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve, Zákon č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov, Zákon č. 222/2004, Z. z. o dani z pridanej hodnoty, Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, Zákon č. 102/2014, Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, Zákon č. 513/1991 Zb, Obchodný zákonník, Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Spracúvané osobné údaje alebo ich kategórie
Bežné osobné údaje - titul, meno, priezvisko, adresa doručenia, adresa fakturačná, email.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov
Poskytovateľ webhostingových služieb.
Doba uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie
Počas celej doby trvania účelu vrátane povinnej archivácie
Prenos osobných údajov do tretích krajín a právny základ takéhoto prenosu
Prenos do tretej krajiny sa neuskutočňuje.

Obchodné kontakty
Opis účelu spracúvania OU
Komunikácia so zákazníkmi o produktoch, údržbe a iných témach, o ktoré má zákazník záujem.
Právny základ spracúvania
Oprávnený záujem prevádzkovateľa - čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR.
Opis právneho základu
Odkomunikovanie dôležitých informácií, ktoré nemajú priamy súvis s objednávkou ani newsletterom.
Spracúvané osobné údaje alebo ich kategórie
Bežné osobné údaje - meno a priezvisko, telefón, email.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov
Poskytovateľ webhostingových služieb.
Doba uchovávania osobných údajov alebo kritériá na jej určenie
5 rokov
Prenos osobných údajov do tretích krajín a právny základ takéhoto prenosu
Prenos do tretej krajiny sa neuskutočňuje.

Informácia o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je dotknutá osoba povinná poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov.

Poskytnutie osobných údajov nie je zákonnou povinnosťou, je v oprávnenom záujme prevádzkovateľa. V prípade neposkytnutia osobných údajov nebude možné so zákazníkom komunikovať.
Prevádzkovateľ má vypracovanú Bezpečnostnú politiku, ktorej súčasťou je aj opis technických a organizačných bezpečnostných opatrení.

Dotknutá osoba má v zmysle GDPR právo na:

prístup k osobným údajom (článok 15),
(prístup nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných fyzických osôb)
opravu a doplnenie osobných údajov (článok 16),
výmaz osobných údajov - právo na zabudnutie (článok 17),
zverejnené OU,
nepotrebné OU,
nezákonne spracúvané OU,
OU spracúvané na účely priameho marketingu,

OU po odvolaní súhlasu na spracovanie, ak neexistuje iný právny základ spracúvania,
toto právo sa neuplatňuje pri údajoch spracúvaných:

pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
spracúvaných na účel archivácie, vedecký/štatistický účel, historický výskum, na uplatnenie práva na slobodu prejavu a práva na informácie, na preukazovanie a uplatňovanie právnych nárokov,
obmedzenie spracúvania osobných údajov (článok 18),
počas opravy nesprávnych údajov,
počas overenia, či pri spracúvaní pri výkone verejnej moci alebo na základe oprávnených záujmov prevádzkovateľa neprevažujú záujmy dotknutej osoby,
ak dotknutá osoba namieta výmaz údajov a požaduje ho nahradiť obmedzením spracúvania,
ak prevádzkovateľ údaje už nepotrebuje a potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku,
prenosnosť osobných údajov spracúvaných automatizovanými prostriedkami (článok 20)
pri spracúvaní údajov na základe súhlasu dotknutej osoby alebo zmluvy medzi prevádzkovateľom a dotknutou osobou,
toto právo sa neuplatňuje pri údajoch spracúvaných pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
namietanie spracúvania osobných údajov (článok 21),
pri spracúvaní pre potreby verejného záujmu,
výkonu verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
oprávnených záujmov prevádzkovateľa – ak prevádzkovateľ bude pokračovať v spracúvaní, poskytne odôvodnenie,
pri spracúvaní na účely priameho marketingu - prevádzkovateľ ihneď pozastaví spracúvanie.
Prevádzkovateľ môže obmedziť rozsah práv dotknutej osoby v zmysle článku 23 Nariadenia EÚ, ak je takéto obmedzenie ustanovené s cieľom zaistiť najmä ochranu práv dotknutej osoby alebo iných osôb a uplatnenie vymáhania občianskoprávnych nárokov.

Dotknutá osoba má právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov, Hraničná 12, Bratislava podľa článku 13, ods. 2, písm. d) Nariadenia EÚ.

7. Dozorný orgán:

Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, tel. č. 051/772 15 97

Puncový úrad Košice
Szákkayho 1, 04001 Košice, tel. č. +421 55 62 52 406