REKLAMAČNÝ PORIADOK (ďalej len RP)

pre reklamáciu - uplatnenie zodovednosti za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke www.sashe.sk/jp.wire alebo www.jphandmade.sk

Kontaktné údaje predávajúceho pre uplatnenie reklamácie:

Mgr. art. Jarmila Podolská, Mierová 1107/27, 06401 Stará Ľubovňa
kontaktný e-mail: jarmilahrinova@gmail.com

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim alebo sa vyskytnú v záručnej dobe 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Za vadu sa považuje poškodenie, ktoré vzniklo bežným používaním na daný účel, bez značného opotrebenia a bez známok nadmerného zaťažovania materiálu tlakom alebo ťahom. Za vadu sa nepovažuje poškodenie, ktoré vzniklo nevhodným používaním (napríklad šport, spánok, náročnejšia manuálna činnosť). Za vadu sa nepovažuje ani zaoxidovanie šperkov (zatmavnutie, zažltnutie, fľaky). V prípade šperkov zo striebra Ag 925/1000 a Ag 999/1000 je oxidácia prirodzený proces, ktorý je možné vždy odstrániť – vyčistiť šperk do pôvodného stavu. Predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola znížená cena za tovar (poskytnutá zľava) a teda sa na nich nevzťahuje záručná doba.

Pre uplatnenie reklamácie môžete použiť formulár priložený v súbore pod týmto reklamačným poriadkom (v pätičke stránky/dolnom menu alebo kliknite TU) alebo aj oznámiť ju vlastnou písomnou formou. Vlastná písomná forma musí obsahovať Vaše kontaktné údaje, názov reklamovaného tovaru a popis vyskytnutej vady (dôvod reklamácie). Reklamáciu pošlite prostredníctvom kontaktného e-mailu uvedeného v úvode RP alebo poštou na adresu uvedenú v úvode RP. K písomnej reklamácii je potrebné doložiť kópiu dokladu preukazujúcu zakúpenie v našom e-shope (môže to byť faktúra, doklad o zaplatení alebo aj e-mail potvrdzujúci objednávku). K reklamácii je potrebné dodať aj reklamovaný tovar. V prípade, že si uplatňujete reklamáciu odoslaním písomnej časti elektronickou formou je potrebné zaslať aj reklamovaný výrobok na adresu predajcu. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až dňom, kedy predajca obdrží okrem písomnej reklamácie a kópie dokladu aj reklamovaný tovar. Odporúčam odoslanie s doporučením.

Predávajúci je povinný bezodkladne písomne oznámiť kupujúcemu prijatie reklamácie a o možnostiach jej vybavenia. Pri uplatnení reklamácie má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady (oprava, výmena vadnej časti) alebo výmenu výrobku (ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady). V prípade že vadu nie je možné odstrániť a bráni v ďalšom používaní alebo sa vada vyskytuje opakovane kupujúci môže odstúpiť od zmluvy. Lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní a začína plynúť od doručenia písomnej reklamácie, kópie dokladu preukazujúcej zakúpenie v našom e-shope a reklamovaného výrobku. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak predávajúci nevybaví reklamáciu v lehote 30 dní, kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy alebo na výmenu za nový výrobok.

Doba od uplatnenia reklamácie až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.